השתלות שיניים ללא השתלת עצם | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

השתלות שיניים ללא השתלת עצם

בשנים האחרונות, התרחש בתחום רפואת השיניים מהפך.
חוסר עצם בלסתות נחשב בעבר לבעיה משמעותית ולפעמים "לא ניתנת לטיפול" באמצעות שתלים דנטליים. מטופלים רבים מצאו עצמם מסתפקים בתותבות וסובלים מאיכות חיים ירודה, או במקרה הטוב, עוברים טיפולים מורכבים לצורך השתלת עצם מכיוון שרופאים רבים לא מציעים השתלות שיניים ללא השתלת עצם.
כיום, אותם מצבים "בלתי ניתנים לטיפול" הפכו לסטנדרטיים, וקיים מגוון אפשרויות טיפוליות עבורם.

אז איך מגיעים למצב של חוסר עצם?

העצם התומכת בשיניים היא עצם מיוחדת, הקרויה עצם אלבאולרית. היא מיוחדת מהסיבה שהיא קיימת רק כשהשיניים נמצאות. אם הן אובדות, העצם נספגת איתן. בצורה זו העצם הולכת ונעלמת עם השנים, עד שלא נשאר ממנה הרבה. תופעה זו נפוצה במיוחד אצל אנשים המשתמשים בתותבות וגם אצל אלו שנעקרה להם שן בודדת אחת בלבד.
סיבה נוספת נפוצה לספיגת העצם היא מחלת חניכיים. מחלת חניכיים שכיחה יחסית באוכלוסייה ונגרמת משילוב של חיידקים וגורמים גנטיים. במחלה זו מתרחשת ספיגה של העצם התומכת בשיניים כתוצאה מהתהליך הדלקתי. התוצאה הסופית עלולה להיות אובדן של השיניים עקב מחסור בעצם תומכת.

מה עושים כשאין עצם?

כאמור, עד לפני עשור מטופלים שחסרה להם עצם בלסתות היו צריכים לעבור פרוצדורות ארוכות, מורכבות ופולשניות כדי לזכות בשיניים קבועות. אותם אנשים לרב היו מחוסרי עצם באזורים האחוריים של הלסתות. ומכיוון ששתל זקוק לעצם שתתמוך בו, השתמשו בעבר בפרוצדורות של הרמת סינוס פתוחה, הרמת סינוס סגורה וקצירת עצם ממקומות שונים בגוף.
לשמחתנו כיום אנו נמנעים לרב מפרוצדורה של הרמת סינוס אצל מרבית המטופלים והיכן שאפשרי. כבר עשור! שמטופלים אצלנו במרפאה עוברים השתלות שיניים ללא השתלת עצם, 24 שעות לאחר הניתוח ללא הרמות סינוס והשתלת עצם למרות עצם שחסרה להם במקומות מסוימים בלסתות.
כאשר מדובר על השתלות שיניים ללא השתלת עצם אנו עובדים בשיטת only on 4 שבה אנו עוקפים את חוסר העצם באמצעות שתלים הממוקמים באזורים בה יש עצם ועל ידי כך המטופל מקבל שיניים בכל אזורי הלסת ללא הצורך לעבור השתלת עצם, הרמת סינוס פתוחה או סגורה וניתוחים מיותרים.

מגיעים אלינו מטופלים רבים, גם מרופאים שונים ממרפאות מובילות, שמפנים אותם אלינו עקב מצבי מחסור קשה בעצם שלא היה ניתן למצוא להם פתרון. מרפאת קפלאווי בעלת הניסיון הגדול בארץ בשיטת only on 4 שמאפשר השתלות שיניים ללא השתלת עצם ובעקבות הניסיון העצום, אותם מטופלים יוצאים ממרפאתנו ללא ניתוחים מיותרים ועם שיניים יפות וחזקות וחיוך ענק לאחר שהחזרנו להם את איכות החיים, את היכולת ללעוס, ואת הביטחון העצמי.

מלבד שיטת Only on 4-6, קיימות שיטות בהשתלות שיניים ללא השתלת עצם:

שתלים זיגומטיים– שתלים דנטלים ארוכים שמתחברים ללסת הלחי (הזיגומה), שהינה עצם גבוהה יותר שאיננה נספגת. בצורה זו עוקפים את חוסר העצם הקיים בלסת ונתמכים בעצם חזקה ועמידה.

שיטה זו מתאימה כמובן רק לטיפול בלסת עליונה (בה יש את עצם הלחי) ולא פותרת מחסור בעצם בלסת התחתונה.

השתלות בזאליות – שימוש בשתלים מיוחדים הקרויים "שתלי דיסק". אלו שתלים המחוברים בבסיסם לדיסק שטוח או מספר דיסקים. בגלל מבנם הייחודי ניתן להחדירם ללסת מצידי החניכיים ולא משיא החניכיים. לא ניתן לבצע שתלי דיסק בלבד אלא יש צורך בשילוב של שתלים רגילים. את השתלים הרגילים מניחים באזורים בהם יש עצם ואילו את שתלי הדיסק באזורים מחוסרי עצם.

שתלים קצרים – בשיטה זו יש שימוש בשתלים קצרים יותר, באורך של מתחת ל-10 מ"מ. ניתנים לשימוש כאשר אין גובה עצם מספק ולעיתים מהווים אופציה בהשתלות שיניים ללא השתלת עצם . ישנה מגבלה בטיפול באמצעות שתלים קצרים מאחר ולעיתים דרוש אורך שתל סטנדרטי לצורך עמידה בעומסי הלעיסה.

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות