מידע על השתלות שיניים לחולי אוסטאופורוזיס | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

מידע על השתלות שיניים לחולי אוסטאופורוזיס

הודות לשיטות הטיפול החדשות, והתקדמות הטכנולוגיה – ניתן לבצע שתלים דנטליים בחולי אוסטאופורוזיס הנוטלים ביספוספונטים דרך הפה!

אוסטאופורוזיס, דלדול העצם, היא מחלה המאופיינת בירידה קבועה בצפיפות וחוזק העצם ובסיכון מוגבר לשברים. אוסטאופורוזיס היא הסיבה השכיחה ביותר לשברים בעצמות בגיל המבוגר, בעיקר בצוואר הירך ובחוליות של עמוד השדרה.

אוסטאופורוזיס נפוצה יותר בגילאים מבוגרים ויותר אצל נשים לאחר גיל המעבר. במהלך המחלה יש פירוק מוגבר של עצם.

הטיפול באוסטאופורוזיס מתחיל באיזון משק הסידן ותיקון רמת ויטמין D בדם. הטיפול תורם לעלייה בצפיפות העצם, יציבות וחוזק שרירים, מונע נפילות ומפחית היארעות שברים.

קבוצת התרופות הנפוצה בשימוש היא הביספוספונטים – תרופות המעכבות פירוק עצם. התרופות הנפוצות הן פוסאלאן (Alendronate) ואקטונל (Risedronate).

התרופות הביאו לשיפור משמעותי באיכות חיי חולי האוסטאופורוזיס, אך יחד עם זאת הופיעה בשנים האחרונות

תופעת לוואי – נמק של עצמות הלסת (אוסטאונקרוזיס).

התופעה מופיעה בעיקר לאחר פעולות כירורגיות בחלל הפה כגון : עקירות, שתלים דנטליים וכדומה. אולם דווח גם על מקרים בהם לא קדמה פעולה כירורגית להופעת הנמק.

עקב כך, במשך שנים היה מקובל שיש להזהר או להמנע מהשתלות שיניים אצל מטופלים הנוטלים פוסאלאן או אקטונל.

בשנים האחרונות, פורסמו מספר מאמרים בספרות המקצועית עם מסקנות לפיהן ניתן לבצע שתלים דנטליים בחולי אוסטאופורוזיס הנוטלים ביספוספונטים דרך הפה:

  • הסיכוי להצלחת השתלות שיניים בנשים לאחר גיל המעבר זהה בקבוצה הרגילה ובקבוצה הנוטלת ביספוספנטים דרך הפה– ואינו מושפע מנטילת ביספוספונטים לאורך זמן.
  • מטופלים הנוטלים ביספוספונטים ומועמדים לניתוח להשתלות שיניים הינם בסיכון נמוך לפתח נמק של הלסתות.
  • שתלים דנטליים יכולים להקלט ולתפקד אצל מטופלים הנוטלים ביספוספונטים.
  • כל האמור לעיל אינו תקף לביספוספנטים הניתנים דרך הוריד.
  • ניתן לבצע בדיקת CTX (בדיקת דם המודדת את רמת פירוק העצם) להערכת הסיכון בחולי אוסטאופורוזיס הנוטלים את התרופה זמן ממושך. ובמקרה הצורך ניתן להפסיק את התרופה למספר חודשים.

כל הכתוב לעיל תקף לגבי ביצוע פרוצדורות עם פולשנות מינמלית, וללא טראומה לרקמות. ולכן, יש להמנע מהשתלות שיניים הכרוכות בהרמות סינוס, השתלות עצם מורכבות ופולשניות אצל מטופלים הנוטלים פוסאלאן, אקטונל או ביספוספונטים אחרים לתקופה ארוכה העולה על 3 שנים.

הודות לשיטת Only-on-4-6 (בה מוחדרים שתלים דנטליים בזווית קיצונית של 45 מעלות) ולהתקדמות הטכנולוגיה, נמנע הצורך בביצוע פעולות כירורגיות כמו הרמת סינוס, השתלות עצם מורכבות, בניית רכסים, וכדומה שהינם טיפולים פולשניים ולעיתים טראומטיים.

 

בזכות שיטה זו, מטופלים אשר סובלים מאוסטאופורוזיס ונוטלים ביספוספונטים דרך הפה, יכולים להנות משתלים דנטליים ללא סיבוכים ועם אחוזי הצלחה גבוהים.

logos-implants

סוגי טיפולים

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות