השתלות שיניים בהרדמה מלאה - כל הדברים שצריך לדעת | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

השתלות שיניים בהרדמה מלאה – כל הדברים שצריך לדעת

השתלת שיניים הינה פרוצדורה נפוצה מאד בימינו, וכאשר מתבצעת על ידי רופאים בעלי ניסיון, אחוזי ההצלחה הינם גבוהים ביותר.
לפני השתלת דנטלית יש לבצע הרדמה יעילה של האזור. לרוב התהליך מבוצע בהרדמה מקומית בלבד שמונעת את הכאב. אך יש מקרים בהם לא ניתן להסתפק בהרדמה מקומית עקב חרדה ופחד מוגברים שקיימים אצל המטופל.
ישנן מספר שיטות להפחתת רמת החרדה והפחד מטיפול השיניים:
1. סדציה נשאפת – על ידי "גז צחוק" (נייטרוס N2O +O2).
2. סדציה הכרתית/ עמוקה – על ידי תרופות שמוחדרות דרך עירוי ורידי.
3. הרדמה כללית

במרפאת קפלאווי כל השיטות מבוצעות באופן תדיר ובהתאם לצרכי המטופל.

מהי הרדמה מלאה?

מטרת ההרדמה הכללית היא לאפשר טיפול שיניים מלא ללא כאבים וללא חרדה. תחת השפעתה של הרדמה כללית בזמן השתלות שיניים המטופל ישן שינה עמוקה, הוא חסר הכרה לחלוטין ואינו חש כלל את מהלך הטיפול. ההרדמה עצמה מבוצעת על ידי רופא מרדים המנטר את מצבו הגופני של המטופל במשך ההליך כולו, ולאחריו.

מתי נבצע טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

השתלות שיניים בהרדמה מלאה מבוצעת לרוב כפתרון אחרון, כשאין דרך אחרת לבצע את הטיפולים.
ישנם מטופלים שמרוב חרדה לא מוכנים אפילו להיכנס למרפאה, ובטח שלא לשבת על כיסא הטיפולים. במקרים אלו אין ברירה אלא לבצע את הטיפול תחת הרדמה כללית.
בנוסף ישנם מטופלים בעלי רקע רפואי מורכב וצרכים מיוחדים כגון: אוטיזם, הפרעות נפשיות, אנשים בעלי רמות תפקוד נמוכות וכדומה. כאשר יש צורך בכמות מטופלים גדולה עבור מטופלים אלו, לפעמים אין ברירה אלא לבצע השתלות שיניים בהרדמה מלאה.

פה מוזנח ולא מטופל פוגע רבות באיכות החיים ובתפקוד המטופל. לעיתים עד כדי הימנעות מאירועים חברתיים, והגעה למקום העבודה. לכן, השתלות שיניים בהרדמה כללית היא פתרון אפשרי לאלו שהזניחו את שיניהם בגלל חרדה ופחד.

כיצד מבוצעת הרדמה מלאה?

השתלות שיניים בהרדמה מלאה מבוצעות על ידי הזלפת חומר ההרדמה אל שקית העירוי של המטופל. ההשפעה מתחילה מהר מאד, בתוך עשרות שניות – המטופל מתחיל לחוש ערפול הכרה ושוקע בשינה עמוקה. בסיום הטיפול יפסיק המרדים את מתן חומרי ההרדמה ויוודא כי המטופל מתעורר בבטחה.

מהן ההכנות לקראת ההרדמה?

על המטופל להיפגש עם הרופא המרדים לפני ביצוע ההרדמה. מטרת הפגישה היא לעדכן את הרופא המרדים במצבו הרפואי, בדגש על תרופות שנלקחות (באופן קבוע או זמני), אלרגיות, ניתוחים קודמים, מחלות רקע וכל דבר שעלול להשפיע על תהליך ההרדמה.
המטרה היא לאפשר ביצוע הרדמה יעילה ומותאמת למטופל ולמזער למינימום את הסיכוי לתופעות לוואי וסיבוכים.
אל הפגישה עם המרדים יש להביא מסמכים רפואיים הכוללים רשימת תרופות ואבחנות רפואיות (במידה ויש).
בפגישה זו יימסר כל המידע הנחוץ בנוגע להרדמה, וזה גם המקום לשאול שאלות ולשוחח על החששות.

מהם תופעות הלוואי והסיכונים בהשתלות שיניים בהרדמה מלאה?

לעיתים אין תופעות לוואי כלל, אך אם הן מופיעות – מרביתן מתרחשות מיד לאחר הניתוח ואינן נמשכות זמן רב.
ישנן תופעות לוואי כמו בלבול, סחרחורת (ולכן מומלץ להגיע עם מלווה לניתוח), כאבים באזורי העירוי או הניתוח, כאבי גרון, אי נוחות בבליעה, תחושת קור ועוד.
לפני הטיפול, המטופל מקבל טופס רפואי המפרט את כלל תופעות הלוואי והסיבוכים האפשריים. על המטופל לחתום על טופס זה ולהסכים מדעת לביצוע השתלות שיניים בהרדמה מלאה.
לסיכום, הרדמה כללית נחשבת להליך רפואי שכיח בכל תחומי הרפואה, וגם בתחום טיפולי השיניים וההשתלות הדנטליות. יש לבצע טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה רק במרפאה המוסמכת לכך וחשוב להתעדכן לפני התהליך בכל הסיכונים האפשריים.

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות