הרגלים שיש להימנע מהם בצחצוח שיניים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

הרגלים שיש להימנע מהם בצחצוח שיניים

הרגלים שליליים הם חלק מהאופי האנושי שלנו. כולנו מפתחים הרגל כזה או אחר המזיק לבריאותנו והעלול לגרום לבעיות רפואיות רבות. גם כשמדובר בשמירה על היגיינת הפה ישנם הרגלים שמומלץ להימנע מהם. עם הרגלים אלו נמנים למשל שחיקת שיניים, עישון, שימוש בשיניים ככלי לחיתוך וכיוצא בזה. לאורך זמן, כל הרגלים אלו עלולים להזיק לשיניים ולהוביל להתפתחותן של מחלות חניכיים ולאובדן השן. אך מלבד כל אלו, גם צחצוח שיניים באופן מסוים עלול לפגוע בבריאות הפה, ובמאמר הבא יוצגו שלוש נקודות שכדאי לשים לבן אליהן.

הברשת השיניים הקדמיות בלבד

יש מי שעבורו ניקוי שיניים אינו דבר פשוט. במקרים רבים ישנה צפיפות בפה וקיים קושי רב לשמור על הניקיון בין השיניים. הקושי הזה הופך להיות משמעותי עוד יותר כאשר מדובר בשיניים האחוריות. בשל מבנה הפה והלסת, אצל אנשים רבים צומחות שיני בינה הצומחות באופן לא ישר המקשה את הנגישות אליהן ואל השיניים הסמוכות. במצבים אלו קל מאוד לוותר את הניסיון לנקות את השיניים האחוריות, וכך נוצר מצב שבו האזור האחורי של הפה אינו מנוקה כראוי. אך ניקוי של השיניים הקדמיות בלבד אינו מספק; בשיניים האחוריות עלולים להצטבר שאריות של אוכל ולכלוך, ובמשך הזמן הדבר יעודד את התפתחותן של מחלות חניכיים. אז נכון, לא תמיד פשוט להגיע לשיניים האחוריות, אך לכך יש כמה פתרונות. ראשית, על מנת לנקות את השיניים האחוריות אין בהכרח צורך לפתוח את הפה; לעתים דווקא סגירה חלקית של הפה תאפשר נגישות רבה יותר של המברשת, וכמובן שמומלץ גם להתייעץ בנושא עם השיננים ועם רופא השיניים. פתרון נוסף הוא הקפדה על ניקוי תקופתי המתבצע במרפאה – כך ניתן יהיה לנקות גם את האזורים שקשה להגיע אליהם, ולשמור על רמת היגיינה נאותה.

הברשה חזקה מדי

אחד הגורמים המרכזים לנסיגת חניכיים ולפגיעה בפה היא דווקא צחצוח אגרסיבי מדי של השיניים. אומנם חשוב מאוד לצחצח את השיניים פעמיים ביום, ולהקפיד על ניקוי באמצעות קיסם דנטלי, אך יש לבצע זאת בזהירות ובעדינות. במקרים רבים, צחצוח חזק מדי עלול לגרום רגישות בשן ואף נזק לאמייל של השן. כדי לדעת אם צחצוח השיניים נעשה באופן חזק מדי, ניתן לבחון את מברשת השיניים שבה משתמשים. אם שערות המברשת אינן ישרות, אלא נוטות הצידה ועקומות, כנראה שהצחצוח אכן חזק מדי. במקרה זה, מומלץ להתייעץ עם הרופא באשר לאופן הצחצוח המומלץ, ולאמץ הרגלי צחצוח בריאים יותר.

לא לשכוח את החניכיים

אחת הסיבות המרכזיות שבגינה מצחצחים שיניים, היא הדאגה למראה האסתטי של הפה. שיניים בריאות וישרות וחיוך לבן היא משאת נפשם של רבים, אך יש לזכור כי לא די בכך. על מנת לשמור על בריאות הפה וכדי להימנע מהליכים מורכבים של שיקום הפה, חשוב מאוד להקפיד גם על בריאות החניכיים. על כן, חשוב לצחצח לא רק את השיניים עצמן אלא גם את אזור המפגש בין השיניים לבין החניכיים. מלבד זאת, מומלץ מאוד להשתמש בקיסמים מתאימים וגמישים המעסים את החניכיים והמהדקים אותם היטב במקומם.

לסיכום צחצוח שיניים נכון ויעיל מסייע לשמור על בריאות הפה ולהגן על האדם מפני מחלות ומפני נזקים מצטברים. בכל מקרה של ספק באשר הרגלי הצחצוח, מומלץ להתייעץ עם גורם מומחה שיוכל להעניק את ההדרכה המתאימה.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות