האם אני צריך ללכת לרופא שיניים כשאני חולה | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

האם אני צריך ללכת לרופא שיניים כשאני חולה

קשה גם כך לשלב טיפולי שיניים בשגרת היום – יום הלחוצה שלנו. מה עושים אם כבר קבעתם תור, הגיע הרגע ואתם חולים באותו היום? האם לבטל את התור או שעדיף בכל זאת ללכת?

ובכן, זה תלוי בכמה גורמים.

אם אפשר – עדיף שלא לבטל

בדרך כלל מומלץ שלא לבטל את התור, אלא אם ממש אין ברירה, ויש לכך כמה סיבות. קודם כל כיוון שחשוב לשמור על בריאות השיניים ולהגיע לבדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים. לעיתים ביטול של התור יגרור עיכוב גדול בקביעת התור החדש. הדבר משמעותי במיוחד כאשר מדובר בסדרה של טיפולי שיניים, למשל כמו בהליך של שיקום הפה במהלכו לכל טיפול יש השפעה על המשך סדרת הטיפולים.

בנוסף לכך, כאשר אתם קובעים תור לרופא השיניים, הוא מפנה עבורכם זמן ודוחה מטופל אחר. ביטול של תור ללא סיבה למעשה גורמת למרפאה הפסדים כספיים, ובנוסף גורמת לכך שמטופלים אחרים יצטרכו להמתין יותר זמן בתור.

כמובן שישנן נסיבות דחופות וחריגות, שאין ברירה אלא לבטל את התור.

עד כמה המחלה חמורה?

לא כל המחלות דומות. ישנם מקרים שבהם המחלה חריפה וכוללת חום גבוה, הקאות וקושי משמעותי לצאת מהבית. במקרים כאלו אין ספק כי עדיף לבטל את התור ולדחות אותו למועד שבו תרגישו טוב.

אולם ישנם מקרים שבהם המצב אינו כל כך גרוע. למשל כאשר סובלים מכאב ראש. זה אומנם לא נעים, בעיקר כאשר עומדים לעבור טיפול שיניים שיכול גם הוא לכאוב. אולם אם הכאב אינו חמור, מומלץ בכל זאת להגיע לתור ולעדכן את רופא השיניים על כך. במידה והכאב בלתי נסבל כמובן שיש לדחות את התור.

האם המחלה מדבקת?

כאשר מדובר במחלה מדבקת, השיקולים צריכים להיות מעט שונים. אפילו אם אתם מרגישים טוב יותר ביום של טיפול השיניים, עדיין כדאי לחשוב פעמיים האם להגיע לתור או לא. הסיבה לכך היא שכל עוד אתם מדבקים, אתם צריכים לחשוב גם על האנשים האחרים סביבכם – צוות המרפאה והמטופלים האחרים. כל עוד אתם משתעלים ומתעטשים, סביר להניח שאתם מדבקים. במקרים כאלו כמובן שהעדיפות היא להישאר בבית.

במידה ואתם לא בטוחים כיצד לנהוג, מומלץ מאוד ליצור קשר עם רופא המשפחה או עם רופא השיניים ולהתייעץ איתם.

ומה עושים כאשר אין ברירה?

לעיתים גם כשחולים מאוד והמחלה מדבקת, לא תמיד ניתן לדחות את הטיפול מסיבות שונות, למשל במקרה שבו עזרה ראשונה שיניים נדרשת. לכן במקרה כזה חשוב ליצור קשר עם המרפאה ולבקש מהם הנחיות כיצד לנהוג על מנת לצמצם את ההדבקה. בכל מקרה חשוב להקפיד על היגיינה – לרחוץ ידיים, להשתעל אך ורק לתוך הזרוע ולא לתוך כף היד ולהשליך לפח טישו משומש.

במידה ואתם סובלים מגודש באף, כדאי לעדכן את רופא השיניים כיוון שהדבר יקשה עליכם לנשום דרך האף במהלך הטיפול, ואולי יגרום לאי נוחות.

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות