דבק לשיניים תותבות – למי זה מתאים וכיצד הוא פועל | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

דבק לשיניים תותבות – למי זה מתאים וכיצד הוא פועל

אחת ההמצאות הרפואיות המקלות את חייהם של אנשים רבים הן השיניים התותבות. שיניים אלו מאפשרות לאדם להמשיך וליהנות מהמטעמים האהובים עליו, ועבור רבים הן מעלות באופן משמעתי את רמת איכות החיים. אלא שעל מנת שניתן יהיה למצות במלואם את יתרונותיהם של השיניים התותבות, חשוב לבחור בחומר הדבק המתאים שיבטיח את שמירתן של השיניים במקומן מבלי להתפשר על נוחותו של המטופל.

מהו דבק לשיניים תותבות

לכאורה שמו של מוצר זה מעיד על טיבו, אך למעשה קיימים סוגים שונים של דבקים היכולים להתאים לאנשים שונים בנסיבות שונות. דבק לשיניים תותבות יכול להיות ג'ל, משחה, אבקה, ולעתים ניתן אף להתאים פדים ייעודיים העונים על הדרישות. את החומר הנבחר שמים על החלק הפנימי של התותבות, זה שבא במגע עם החניכיים. חומר הדבק הוא זה שמקבע את השיניים התותבות במקום, ומבטיח שלא יזוזו. בחומרי הדבק ניתן להשתמש גם כשמדובר במערך שלם של שיניים תותבות, וגם כשיש צורך בשיניים תותבות בודדות.

האם חובה להשתמש בדבק לשיניים

דבק לשיניים תותבות לא מוצע בהכרח לכל מטופל, ויש הבוחרים לוותר עליו. שיניים תותבות אינן מחייבות בהכרח שימוש בדבק, והדבר תלוי בעיקר בתחושתו של המטופל. מי שחש כי מערכת השיניים זזה בפיו ואינה יושבת באופן יציב, כדאי שיפנה לרופא המטפל בו ויתייעץ עמו בנושא זה. בכל מקרה לפני התחלת השימוש בחומר הדבק, חשוב לוודא את התאמת השיניים למבנה הפה, שכן ישנם מקרים שבהם חוסר התאמה עלול להוביל לפגיעות בחניכיים, בנוסף לאי הנוחות הכללית. שימוש בדבק יכול לשמש גם את אלו המעוניינים לחזק את תחושת הביטחון שלהם בתותבות, שכן הוא הדבק מוודא כי השיניים נותרות במקומן. חשוב לציין כי מלבד שימוש בשיניים תותבות קיימת היום אפשרות של השתלת שיניים שאינה מחייבת שימוש בדבקים על בסיס קבוע.

סוגי הדבקים וכיצד הם פועלים

דבקים ניתן כאמור למצוא במגוון רחב של צורות. אם מדובר בג'ל או במשחה, הרי שניתן למרוח אותם ישירות על השיניים התותבות ולמקם היטב בפה. אם מדובר באבקה, הרי שיש לערבב את הכמות הנדרשת במים ורק לאחר מכן ניתן יהיה להשתמש בתותבות. אפשרות נוספת היא כאמור פדים מיוחדים, שבדרך כלל יש לחתוך ולהתאים למבנה הפה. לאחר שהשיניים התותבות מוקמו באופן הנכון בפה, חומרי הדבק יפעלו בשיתוף עם הרוק ויקבעו את התותבות בחניכיים. חשוב לציין כי כל חומר דבק פועל בצורה שונה מעט, ויש לשים לב כי הוראות השימוש מובנות היטב וכי הן מקוימות במלואן. במידה שיש שאלות או דברים אחרים שאינם ברורים, חשוב מאוד שלא להתבייש ולהתייעץ עם הרופא המטפל.

פרטים נוספים

עבור כל מי שטרם התנסה בשימוש בחומרי דבק לשיניים תותבות, חשוב להדגיש כי מדובר בחומרים בטוחים שאינם מזיקים לשיניים. יחד עם זאת, יש לדאוג לניקוי מתאים של התותבות, על מנת  לשמור על רמת ההיגיינה שלהן. אי ניקיון השיניים התותבות עלול להוביל להצטברותם של חיידקים ובקטריות, וממצב זה חשוב כמובן להימנע. מלבד זאת, חשוב להקפיד על הסרת השיניים התותבות לפני השינה, ועל אחסונן הנכון. על מנת שלמטופל יותאם הטיפול הנכון חשוב להתייעץ עם גורם מומחה ובעל ניסיון.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות