בעיות שיניים שאתה חייב להיות מודע אליהן כשאתה מתבגר | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

בעיות שיניים שאתה חייב להיות מודע אליהן כשאתה מתבגר

ככל שאנחנו מתבגרים, כך הגוף שלנו עובר שינויים שיכולים לפעמים להוביל למחלות ולבעיות בריאות. לרוב אנחנו לא מודעים לכך, אבל תהליך ההתבגרות משפיע מאוד גם על השיניים שלנו. התהליך הזה קורה בהדרגתיות, ולפעמים שמים לכך לב רק כאשר קורה משהו דרמטי. החדשות הטובות הן שאם נהיה מודעים לכך וננקוט צעדים פשוטים, נוכל לשפר מאוד את מצב השיניים גם בגיל מבוגר יותר, ובכך לחסוך מעצמנו את הצורך בטיפולים מסובכים כמו הליך שיקום הפה.

שחיקת זגוגית השן

זגוגית השן היא השכבה החיצונית והקשה של השיניים. לאורך השנים השכבה הזו נשחקת באופן טבעי תוך כדי שאנחנו אוכלים ושותים, כאשר הרגלים שונים כמו חריקת שיניים או פגיעות מרובות בשיניים (למשל כתוצאה מפעילות ספורטיבית) יכולים להאיץ את התהליך הזה. הגוף שלנו לא יודע לחדש את זגוגית השן, ולכן כאשר השכבה הזו נשחקת היא גורמת לבעיות שונות. אפשר להאט את התהליך באמצעות שינוי של הרגלים שונים, למשל להפחית בשתיית משקאות עם חומציות גבוהה כמו מיצי פירות, קפה או משקאות ממותקים. אם אתם סובלים מחריקת שיניים בזמן השינה, מומלץ מאוד לפנות לרופא השיניים כדי לטפל בכך.

יובש בפה

הגוף שלנו מייצר רוק על בסיס קבוע, והוא חשוב מאוד כדי לשמור על בריאות הפה. הרוק מפריע לחיידקים ושאריות מזון להצטבר על השיניים, והוא חשוב גם כדי להגן על הרקמות הרכות בפה- כמו החניכיים והלשון. ככל שמתבגרים, הגוף נוטה לייצר פחות רוק באופן טבעי וכתוצאה מכך גם בריאות הפה נפגעת. חשוב להקפיד ולשתות מספיק מים במהלך היום, ואפשר אפילו לגרגר אותם מעט בפה ורק אז לבלוע- כדי לחקות את הפעילות של הרוק. גם תרופות מסוימות יכולות לפגוע בייצור הרוק, ובמקרה כזה מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל כדי לשקול אלטרנטיבות.

פגיעה בבריאות החניכיים

לחניכיים יש תפקיד חשוב מאוד בבריאות הפה. החניכיים עוטפות את בסיס השן ומגנות עליה, והן גם מונעות מחיידקים לחדור לגוף ולזהם אותו. הקפדה על היגיינת פה לאורך השנים מסייעת מאוד לשמור על בריאות השיניים והחניכיים. הסוד לכך הוא להקפיד על צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום, להשתמש בחוט דנטלי ולהגיע לבדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים. מנגד, עישון פוגע מאוד בחניכיים וביכולת שלהם להילחם בחיידקים הפולשים לגוף.
דלקות חניכיים ומחלות חניכיים אחרות יכולות להתפתח במהירות, ולגרום לנזקים משמעותיים, ביניהם ריקבון של השיניים ואף צורך בטיפול השתלת שיניים כדי לפצות על שיניים שנשרו.

סרטן הפה

ככל שאנו מתבגרים, כך עולה הסיכון לחלות במחלת הסרטן. רוב החולים בסרטן הפה הם אנשים מעל גיל 55, כאשר לגברים יש סיכוי כפול לחלות לעומת נשים. גורמי סיכון נוספים הם כמובן עישון ושתיית אלכוהול, והדבקה בנגיף HPV. לכן מומלץ להגיע לבדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים, כדי לזהות בהקדם התפתחות של תאים סרטניים.

 

 

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות