עם השתלות שיניים לא משחקים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

עם השתלות שיניים לא משחקים

רוצים להיפטר מהתותבות או שהנכם זקוקים לטיפול שיקומי הנשען על השתלות שיניים? אילו השתלות שיניים מומלץ לעשות, איך להימנע מכישלון ומסבל מיותר, ממה צריך להיזהר, והכי חשוב: איך לבחור רופא ומרפאה להשתלות שיניים • מדריך

עם השתלות לא משחקיםבחירת רופא להשתלות שיניים הינה סוגיה נכבדה. ההוצאה הכספית אינה מבוטלת. כשם שלא יעלה על הדעת שתרכשו רכב חדש מבלי לחקור את המפרט הטכני של הרכב הנרכש והשוואתו למפרטים של רכבים דומים, כך לא יעלה על הדעת כי תכנסו לטיפול של השתלות שיניים מבלי לבצע "מחקר" שיסייע לכם להחליט באיזה רופא ובאיזו מרפאה כדאי לכם לבצע את הטיפול המורכב של השתלות שיניים לו הנכם זקוקים. מומלץ לקבל חוות דעת נוספת ע"י רופא ומרפאה המוכרים כמובילים בתחום השתלות השיניים בארץ. מומלץ להגיע לפגישת הייעוץ מצוידים ברשימת שאלות הכוללת את הנושאים הבאים:

מה ניסיונו של הרופא בתחום השתלות השיניים, מאחר ואין התמחות מוכרת בתחום ההשתלות, כדאי לברר האם לרופא יש דרוג מקצועי מוכר מאחד הארגונים העולמיים בתחום ההשתלות הדנטליות. כמו בכל מקצוע כירורגי ניסיון של מספר שנים בודדות אינו משתווה לניסיון של עשרות שנים בטיפול בתחום.

האם הרופא שולט במגוון שיטות השתלות השיניים, כי רק כך ניתן להתאים לכל מטופל את שיטת הטיפול המתאימה ביותר עבורו.

האם לרשות הרופא ציוד חדיש ומתקדם והאם הוא משתמש במערכות שתלים מובילות.

האם נעשה שימוש בטכניקות חדשניות להשגת תוצאות מיטביות, וניצול נכון של נפחי עצמות הלסת.

גישות זעיר פולשניות – על מנת לצמצם את תופעות הלוואי והסבוכים ולמקסם את התוצאה, ולקצר משמעותית את זמן ההחלמה.

אחריות של הרופא לטיפול – בצעו את הטיפול רק אצל רופא המסוגל לתת למטופל אחריות אמיתית ולטווח זמן הגיוני.

מטופלים ממליצים – דרשו לשוחח עם מטופלים שעברו טיפול דומה לשלכם בעלי וותק מעקב של מספר שנים מסיום הטיפול.

סטריליזציה – האם המרפאה מקפידה על תנאי סטריליזציה קפדניים למניעת העברת זיהומים.

רצוי לבצע הטיפול במרפאה המבצעת את השתלות השיניים ואת התקנת השיניים מעל השתלים תחת קורת גג אחת, ותחת ניהולו של רופא האחראי להצלחת הטיפול מראשיתו ועד לסיומו, כולל המעקב התקופתי בהמשך לאחר סיום הטיפול.

עלות הטיפול – מומלץ להיזהר מעלות טיפול הנמוכה מהממוצע המקובל, כמו ממרכזים רפואיים או רופאים המציעים את שרותיהם במחירים שוברי שוק. מחיר נמוך נובע מכוח אדם זול ויתכן ולעתים בלתי מיומן, או משתלים ושרותי מעבדה זולים.

הסבר מפורט – דרשו לקבל הסבר מפורט על מגוון אפשרויות הטיפול המתאימות לכם, כולל מכלול הסיכויים והסיכונים.

הרדמה כללית – באם אינכם מטופלים הלוקים בחרדת טיפול משמעותית, היזהרו מרופאים הממליצים לעבור הטיפול בהרדמה כללית. מעל 90% מהמקרים הטיפול סביל בהרדמה מקומית.

מומלץ לבצע הטיפול במרפאת שיניים הממוקדת לטיפולי השתלות שיניים ושיקום מעל שתלים

בחירה שגויה מצד המטופל, לפי המחיר בלבד, ללא בדיקת פרמטרים מקצועיים, יכולה להיות הרסנית וכואבת מאד, לא רק בפה, עקב כישלון הטיפול, אלא גם כואבת בכיס, מאחר שטיפול חוזר הינו בדרך כלל מורכב יותר, ובשל כך גם יקר יותר משמעותית. וזאת מלבד הסבל המיותר ועוגמת הנפש מאי התממשות הציפיות. ישראל נחשבת לשיאנית עולמית, הן בכמות הניתוחים להשתלות שיניים יחסית לגודל האוכלוסייה והן ברמת הסיבוכים בשל ריבוי רופאים אשר לא הוכשרו כיאות לעסוק בתחום.

ביטוחי שיניים של חברות הביטוח

במידה ויש לכם ביטוח שיניים הכולל השתלות שיניים עליכם לדעת כי הכיסוי בדרך כלל כרוך בהשתתפות עצמית לא מבוטלת, ואינו נותן מענה כספי נאות להשתלות שיניים ללסת שלמה מאחר וקיימת מגבלה מטעם הבטוח למספר השתלים ללסת. במרבית המקרים חברות הבטוח מכתיבות לנהל את הטיפול בשיטות ההשתלה המיושנות ואינן מאפשרות השתלות שיניים ביום אחד.

יתרה מכך, מרבית חברות הבטוח מתנות שהחדרת השתלים תבוצע ע"י כירורג פה ולסת או פריודונט, האף שאין התמחות מוכרת להשתלות שיניים, והמטופל נאלץ לבצע השיקום מעל השתלים בד"כ ע"י רופא שיניים עם רמת ידע ומיומנות שלא עומדים בקריטריונים הנדרשים להצלחת הטיפול.

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות