באיזה מי פה כדאי להשתמש? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

באיזה מי פה כדאי להשתמש?

אנחנו דואגים לשיניים שלנו במגוון דרכים, דואגים לצחצח אותם לפחות פעמיים ביום וגם טורחים להעביר חוט דנטלי בעת הצורך. לצד הטיפולים השגרתיים וכן הביקורים התקופתיים אצל רופא השיניים, ישנם אנשים רבים המעוניינים להוסיף לכל חגיגת השיניים תוספת ברוכה בצורת מי פה. אך כיצד נדע באיזו דרך לבחור את מי הפה המתאימים לנו ביותר?

אם מדובר בטיפול לילדים

רוב התכשירים המשווקים מיועדים לבוגרים יותר, ולא לילדים מתחת לגיל 6. הסיבה העיקרית היא שילדים קטנים יותר עוד לא מבינים את הטכניקה הדרושה (גרגור, שטיפה ולא לבלוע) והם עשויים להיות בדרגת סיכון מיותרת. בנוסף, תכשירי מי פה רבים מכילים רמות של פלואוריד יעילות עבור מבוגרים – אך מסוכנות לילדים. מסיבה זו לא מומלץ להוסיף את הטיפול הזה לילדים מתחת לגיל 6. יחד עם זאת, אתם יכולים בהחלט לרכוש להם מי פה ייעודיים עבור ילדים, שאינם מכילים פלואוריד וגם לא אלכוהול – ותחת הדרכתכם הנאמנה – לסייע להם לצלוח את הלימוד.

אם אתם רוצים להילחם בחיידקים

מצבים כגון ריח רע מהפה ובנשימה , הצטברות רובד חיידקים, דלקת חניכיים ומחלת חניכיים נגרמים כולם ל ידי חיידקים הנוגעי בשיניים. קשה להילחם בחיידקים עם מי פה המכילים אלכוהול ולכן מי פה אנטיבקטריאלי תהיה הבחירה הנכונה. מי פה אלה הוכחו כמפחיתים את כמות החיידקים בפה בכ – 75%.

אם אתם סובלים ממחלת חניכיים או כל מחלת שיניים אחרת

אם אתם סובלים ממחלת חניכיים, אם עברתם שיקום הפה והשיניים רגישות או אם ערכתם הלבנת שיניים ביתית שלא הייתה מוצלחת וגרמה נזק – עליכם להשתמש במי פה ייעודיים. מחלת חניכיים, למשל, היא מצב הדורש התערבות רפואית ומעקב אצל רופא השיניים כיוון שמדובר בחיידקים עקשנים במיוחד שלא מגיבים לכל טיפול. במקרים כגון אלו, תוכלו להשיג מרשם ייעודי מרופא השיניים שלכם ולהשתמש במי פה ייחודיים.

אם אתם רוצים להעניק לעצמכם תחושת רעננות

אם אתם רוצים לרענן את הנשימה, להרגיש טוב יותר ונמרצים יותר אך אתם לא בהכרח סובלים מריח רע מהפה – תוכלו להשתמש במי פה המכילים אבץ או כלור. מרכיבים אלה מסייעים לניחוח הנעים להישאר לאורך זמן, מנטרלים ריחות רעים וגם לא מכילים כמויות גדולות של אלכוהול, כך שתרוויחו מכל הכיוונים.

אם השיניים שלכם נוטות לחורים

חור בשן הוא לא דבר נעים, באף גיל ובאף סיטואציה. אם השיניים שלכם נוטות (מכל מיני סיבות) לסבול מחורים מפעם לפעם, תוכלו להשתמש במי פה מועשרים בפלואוריד וליהנות מהגנה טובה יותר. למעשה, חורים בשיניים נגרמים מסיבות מגוונות, אחת מהן היא בעקבות חוסר בפלואוריד. בדרך זו תספקו הגנה טובה יותר לשן ותוכלו לסייע במניעה של חורים עתידיים.

לא משנה מאיזו סיבה אתם שוקלים להתחיל שטיפת מי פה – חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל כדי להתאים עבורכם את התכשיר הטוב ביותר.

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות