איך למנוע מהילד שלך את הפחד מרופא השיניים? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

איך למנוע מהילד שלך את הפחד מרופא השיניים?

כשמגיע הזמן לביקור שגרתי או לטיפול אצל רופא השיניים – הדור הצעיר, איך לומר בעדינות, בדרך כלל רחוק מלגלות התלהבות לקראת הביקור. ילדים רבים מפחדים לקראת טיפול אצל רופא השיניים, נבהלים ממה שעשוי לקרות איתם במהלכו ומפתחים פוביות מעצם הישיבה על כסא הרופא. איך אפשר להפוך את החוויה לחיובית יותר עבורם? כיצד אנחנו כהורים יכולים להרגיע את הילדים ולסייע להם לעבור את הצעדים ההכרחיים בדרך לבריאות השן שלהם בשלום? הנה כמה טיפים שימושיים.

אל תעבירו את הפחדים שלכם הלאה

ילדים רבים לא באמת מפחדים מהטיפול הקרב, אלא פשוט מתרגמים את הפחדים של הוריהם. אם, למשל, חזרתם מטיפול עקירה כירורגית שן בינה ואתם לא מפסיקים לומר כמה טראומתי זה היה עבורכם, כמה סבלתם או כמה המטפל שלכם לא היה רגיש או סבלני – המסרים הללו מחלחלים לילדים. נסו להעביר לילדכם כי ביקור אצל רופא השיניים, בין מדובר בטיפול עקירה כירורגית שן בינה, סתימה או ביקור שגרתי – הם חלק משגרת החיים והם בבחינת צעד הכרחי ואפילו לא נורא כל כך. כשאלו המסרים שתעבירו – הם יחלחלו הלאה.

הרגילו את הילדים לטיפולים מגיל צעיר

אם ננסה לחשוף את ילדינו לטיפולים השונים אצל רופא השיניים ממש בתחילת הדרך, הם יתרגלו לשגרה הזו ויבינו שהיא חלק נורמלי מחייהם. בתחילה יהיו אלה רק טיפולי ביקורת תקופתיים, שמטרתן יהיה לבחון את  בריאות שיני החלב, את צמיחת השיניים הקבועות ועוד – ובהמשך, אם השיניים יזדקקו לטיפול – חדר הטיפולים לא יהיה זר ומפחיד לילד.

עברו לרופא שיניים המיועד לילדים

כמובן שהטיפ הזה לא אפשרי במקרים של עזרה ראשונה, שיניים במצב שדורשות התייחסות מיידית ועוד – אך בזמני השגרה – נסו להעביר את הטיפול לרופא שיניים העוסק ברפואת שיניים לילדים. חדר טיפולי שיניים המיועד לילדים בדרך כלל יהיה מעוצב בצורה מזמינה יותר, צבעונית יותר ויגרום לילד להתעסק בדקורציה האופטימית במקום בנושא שלשמו התכנסנו. בנוסף, רופא השיניים עצמו, ככל הנראה, יהיה בעל גישה מתאימה יותר לילדים, ידע כיצד להרגיע אותם או מהן המילים המתאימות לומר ומתי כדי שהטיפול יעבור בשלום.

ספרו לילדים מראש על התור המתקרב

אל תחכו לרגע האחרון – כשאתם קובעים תור לרופא השיניים, שתפו את הילד בכך וספרו לו מהי מהות הטיפול בכנות וברגישות. הורים רבים מעדיפים שלא לספר לילד מראש כדי לא לגרום לפניקה מיותרת וללחץ לאורך זמן, אך למעשה משיגים בדיוק את ההיפך – כשאתם מספרים לילד ברגע האחרון אתם גורמים לו לפתח חרדות שאין לו זמן לעכל ולהכיל, ובסופו של דבר הופכים את הטיפול לקשה הרבה יותר. שתפו את הילד, תנו לו זמן להבין מה הולך להיות בטיפול ומתי יתקיים – ותראו שהוא מגיב לכך בצורה בוגרת הרבה יותר.

טיפולי שיניים הם לא דבר נעים – לא למבוגרים ובטח לא לילדים. יחד עם זאת, אם ננסה ליישם את הטיפים הללו, נוכל לחסוך הרבה עוגמת נפש ולאפשר לילדינו לעבור את הטיפול בשלום.

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות