איך להקל על תינוק שסובל מכאבי שיניים? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

איך להקל על תינוק שסובל מכאבי שיניים?

בקיעת השיניים מתחילה אצל תינוקות סביב גיל 6 חודשים ומסתיימת סביב גיל שנתיים. במהלך התקופה הזו השיניים צריכות לבקוע דרך הרקמה של החניכיים, ולכן זה מלווה בתחושות של חוסר נוחות, נפיחות וכאבים. בשלב הזה תינוקות נוטים להכניס כל דבר לפה, וזה קורה בגלל שהם מנסים להקל על הכאב וחוסר הנוחות.

כבר בשלב המוקדם הזה חשוב לשמור על בריאות השיניים, מאחר ומתחת לשיני החלב נמצאות כבר השיניים הקבועות שיבקעו רק בגיל מבוגר יותר. בעיות בשיני החלב יכולות להשפיע הלאה גם על השיניים הקבועות ולהוביל לעששת או לצורך לבצע עקירת שן בינה ולבעיות נוספות.

אין דרך לשנות את תהליך בקיעת השיניים, אבל כן יש דברים שאפשר לעשות כדי להקל.

 

הקור יעזור

בקיעת השיניים גורמת לחניכיים להיות נפוחים, וזה חלק גדול ממה שמציק לקטנטנים. אפשר להקל על הנפיחות ועל התחושה המציקה בעזרת קור בכמה דרכים. אפשר לקחת כמה מגבות קטנות ונקיות, ולהכניס אותן למקפיא. כאשר יש צורך, לוקחים מגבת אחת ובתנועות עדינות מעסים את החניכיים. אפשרות אחרת היא לקנות צעצועים מיוחדים לבקיעת השיניים. הם עשויים מחומרים רכים ועמידים ומלאים בנוזל, שאפשר לשמור במקרר. כשהחניכיים מציקות, אפשר לתת לתינוק את הצעצוע כדי שיוכל לשחק איתו באופן עצמאי ולנשוך אותו בצורה שהכי מתאימה לו.

מנגד, מומלץ להימנע מקרטיבים או פירות קפואים בגלל שהם עשירים בסוכר שיכול לעודד עששת.

 

עיסוי של החניכיים

כשמשהו כואב או מציק לנו, אנחנו נוטים לעסות את האזור ויש לכך סיבה טובה. זה משכך את הכאב ומסייע להזרמת הדם ותהליך הריפוי. אפשר לעסות בעדינות את החניכיים של התינוק, ואף לתת לו למצוץ את האצבע או לנשוך אותה כדי להקל על חוסר הנוחות. לפני שעושים את זה, חשוב מאוד לשטוף את הידיים היטב ולוודא שהציפורניים קצרות כדי לא לפצוע את החניכיים.

 

שימו לב לרוק

התהליך של בקיעת השיניים גורם לריור מוגבר, והרבה פעמים הרוק מגיע גם ללחיים ולסנטר. חשוב לנגב את הרוק בגלל שהוא יכול לגרות את העור ולהוסיף עוד גורם מציק. אם העור של התינוק מתחיל להתייבש בגלל שמנגבים אותו שוב ושוב, אפשר להשתמש בקרם לחות עדין שמיועד לתינוקות, ולמרוח כמות קטנה באזורים היבשים.

 

תרופות להקלת הכאב

אם אף אחד מהשיטות הללו לא עזרה, יש מספר תרופות שמקלות על הכאב ואפשר לתת לתינוקות. כמובן שזה צריך להיות רק אחרי התייעצות עם רופא השיניים, כדי לקבל מרשם ומינון מתאים, ובשום אופן לא לתת תרופות על דעת עצמכם. חשוב לזכור שהתרופות הללו משפיעות רק לפרק זמן מוגבל. כמובן שאם התינוק נמצא במצוקה בגלל הכאב או שאתם חוששים שמשהו לא תקין חשוב לפנות מיד לרופא, אפילו אם צריך לחפש במיוחד מרפאה שנותנת עזרה ראשונה שיניים.

 

 

 

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות